Gröt SM😛

Hej alla fina hoppas att ni har sovit gott och får en underbar dag. Har ni hört talas om gröt SM? För jag tänkte att jag skulle bäretta lite om hur det var.❤️

Det började med att jag pappa mamma och mina två syskon fick åka till steninge vandrarhem. Där mötte jag Alice, min kompis som jag tävlade mot. När vi kollade på skemat så visade det sig att vi var de sista, så vi var tvungna att stanna där hela dagen eftersom våran tävling var vid tre. Men vi kollade på alla andra när det tävlade, och blev bara mer och mer nervösa. Vid lunch tid fick man nävergrör med fläsk om man ville men vi åt på en resturang ett stenkast ifrån istället som jag har glömt vad den heter. Men maten där var iallafall jättegod.
När vi sedan kom tillbaka blev jag väldigt nervös eftersom att de sa att vi nu skulle göra iårdning oss och ställa framm alla kastruller o.s.v.

Nu startade tävlingen. Alla i publiken satt och kollade på oss nu. Jag skakade tillochmed för att jag var så nervös. Och när jag skulle göra gröten så fick jag hjärnsläpp och tog helt fel mått, och om du kan receptet så vet du nog också hur enkelt det är, så jag fattar verkligen inte hur jag kund glömma det. Jag gjorde två grötar en classic havregrynsgröt och en apelsin gröt med färska bär. Så det var mycket att hålla reda på när det sedan började viskas runt i bubliken att det luktade bränt. Det fanns även ett band som hängde framför oss så att inte bubliken skulle gå fram och störa. Men det hindrade inte två tander från att göra det, de sträkte sig över repet och frågade mig vad det vad jag hade i nästan hela tiden.😂
Men det svåraste var att när man väl hade satt på plattorna på den högsta värmen vilket jag och Alice trodde att man skulle göra så gick det knappt att få ner temperaturen även om man stängde av plattan.😬😂
Sen när vi var färdiga så hade jag även råkat grisa ner duken som de andra skulle ha så de var tvungna att lägga en duk över den jag jag hade haft, typisk mig!😜

Det slutade med att jag vann den fria klassen och Alice den traditionella havregrynsgröten😁👍🏾

Kommentera här: